Idag var verkligen en spännande dag. Vi hör att det knackar på dörren och utanför sitter en liten mus som vill hälsa på. Med sig har hon ett brev, en karta, två böcker och en cd-skiva.
Vi läser brevet. Hej alla barn! Jag har sett att ni jobbar med dinosaurier. Ni vet väl att det var vi små möss som överlevde meteoriten hi hi ...och nu ska jag berätta något för er. I går hittade jag något spännande i skogen så om ni tar på er nu så kan jag visa er vägen. Vi följer min karta så hittar vi nog rätt. hälsningar Maja
Vi följer kartan...
över bron och över vägen
upp i skogen och in till höger under ett kryss. Leta efter en liten gran. hm..
Där är en liten gran. Här är någonting!
wow! dinosaurieskelett!!!
Men här är ett annat spår. Vem har gått här?
horn!
Älghorn!
 
Stolta och glada går vi hem och bygger ihop skeletten och tycker att vi har träffat världens bästa Maja
T-Rexskelett
Triceratopsskelett
och på väggen hänger nu vårt älghorn. Skogens konung! Sicket äventyr! Djur och natur från DÅ till NU
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej