Liknande inlägg

1 kommentarer

Gunilla Öhman

20 Sep 2017 22:33

Jag blir så nyfiken. vad hände efter barnen hade målat. Var det flera barn som målade blommor? Berättade de någonting ? var det svårt. Min fråga är också blandade de till grönt eller var den färdigblandad? Intressant att måla av en riktig blomma för det är viktigt att lära sig att se.

Svar: Hej Gunilla! Det här var en flicka som plockade med sig en ringblomma in som vi hade planterat ute i vårt land på förskolan. Hon sa när hon plockade den att den här vill jag ta med mig in och måla. Hon själv tittade och plockade fram de färger som hon behövde. Här valde hon de färdigblandade färgerna i redimixflaskorna. Men barn inspirerar ju varandra. Jag märker att det här har blivit ett allt vanligare sätt för barnen hos oss vid staffliet. De hämtar något att titta på när de ska måla. djur, blommor, bilar... tittar vilka färger de behöver...så härligt att se hur de aktivt förbereder bilden.
Lena Olsson

Kommentera

Publiceras ej