Vem är jag? i materialet papier-maché. Vi vispar tapetklister, river tidningspapper, blåser upp ballonger. Vi jobbar 2 och 2 och lägger lager på lager. Känner den runda formen med våra händer och vi använder varmt tapetklister. Det är härligt! Sista lagret lägger vi i hudfärg. När de har torkat drar vi ut ballongen, klipper så att vi får två ansiktshalvor. Sedan tittar vi i spegeln. Vilken färg har jag på ögonen?
 
I morgon fortsätter arbetet...
 
Vilken färg har mitt hår? och vi upptäcker detaljer i ansiktet...
 
Nu hänger vi på väggen ovanför våra flaggor. Det här är JAG.  forts. på hälsa och livsstil.

Min näsa kan fräsa
mitt öra kan höra 
mina ögon kan se 
och min mun den kan le
 
Mer inspiration hittar du i min bok: vi hälsar på i barnens ateljé
 
Välkommen med din beställning www.ateljerista.com 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej